• Voorbeschouwing zondag 23 oktober.

VV Heino 2 – Lemelerveld 1

Het  is te hopen dat  de complete selectie van Lemelerveld 1 a.s. zondagochtend goed uitgeslapen is want al om 10.30 uur moeten ze aantreden tegen Heino 2.
    Het betreft de eerste wedstrijd in de knock –out fase van het KNVB bekertoernooi. De voorronde leverde mooie overwinningen op tegen EMMS (7-2) en Gramsbergen ( 3-4). Liefst hadden de Lemelervelders  donderdagavond 20  oktober de wedstrijd afgewerkt zodat de mannen een lekker vrij weekend  hadden. Heino 1 kreeg echter de voorkeur om op die avond de bekerwedstrijd tegen Wijhe te spelen.

Heino 2 speelt in de reserve hoofdklasse en staat met 4 punten uit 3 duels keurig in de middenmoot. Zoals al gememoreerd zal iedereen goed wakker moeten zijn zondagmorgen want Heino 2 zal alles behalve een makkie worden. De Heinose reserves walsten namelijk  in de voorronde van het bekertoernooi met maar liefst 6-0 over 5e klasser Wesepe 1 heen en ook Activia Twello,  dat uitkomt in de 4e klasse F en bovenin meedraait, werd met een klinkende 6-3 opzij gezet. Tegen sv  Raalte, eveneens een 4e klasser en getraind door onze oud eerste elftalspeler  Hendri Zwinselman,  werd het een 3-3 gelijkspel en dat was ruim voldoende voor Heino 2 om verder te bekeren.
    Het duel op sportpark De Kampen staat onder leiding van scheidsrechter Van der Zwam en begint dus al om 10.30 uur!

In verband met de herfstvakantie staan er zondag geen andere wedstrijden op het programma.

Lemelerveld Dames 1.
    De Lemelerveldse dames zijn de competitie uitstekend begonnen zo hebt u al op Sukerbiet.nl en in De Lemelervelder kunnen lezen. Na de dikke overwinning op Longa 30 uit Lichtenvoorde ( 7-1) afgelopen zondag  hebben ze de koppositie veroverend in de derde klasse G met 9 punten uit drie duels en een  indrukwekkende score van 16 voor en slechts drie tegen. De ploeg staat onder leiding van Ceedet Schol en Rik Diepman. De mix van dames  die al een aantal jaren meedraaien bij de senioren en de meiden die vanuit de junioren over kwamen werkt uitstekend. In het duel tegen Longa 30 werd er bij vlagen prima gevoetbald. Mooie combinaties, het harde werken voor elkaar en het fanatisme was mooi om te zien. Na de 1-1  ruststand, doelpunt door een fraaie treffer van Manoy, werd er wat meer ervaring in de ploeg gebracht en werden de meiden uit de Achterhoek compleet overlopen.  In de tweede helft scoorde Jill 3x, Lois, Linde en Emma ieder een keer.

Komend weekend is er geen programma. Op zondag 30 oktober gaan de dames op bezoek bij Victoria Boys 2 in Apeldoorn en daarover volgende week meer.