• Sv Schalkhaar – Lemelerveld

A.s zondag staat Lemelerveld  voor een pittige uitdaging als het op bezoek gaat op de Horsterhoek in Schalkhaar.  De prachtige accommodatie Horsterhoek werd eind agustus 2007 geopend. Het voormalige sportpark De Wijtenhorst is inmiddels een grote nieuwbouw wijk. Sv  Schalkhaar is een grote vereniging met maar liefst 12 seniorenteams een grote bloeiende jeugdafdeling dat op hoog niveau speelt. Talent genoeg daar aan de rand van Deventer al vertrekken er door de samenwerking met de Goahead Eagles vaak vroegtijdig spelers naar de jeugdafdeling van de profclub. De Horsterhoek had op jeugd uit Vinexwijk De Vijfhoek, aan de overzijde van de N 348,  in ieder geval een enorme aantrekkingskracht.

Het eerste elftal staat onder leiding van Marcel Geestman en zijn assistent Dirk-Jan Beldman. Beiden hebben een bak aan  ervaring in de voetbalwereld. Met name Geestman is  op talrijke fronten actief in de voetbalwereld. Hij is  alweer aan zijn vijfde seizoen bezig! Bij Schalkhaar maakten  ook dit jaar weer een aantal jeugdspelers  de doorstroom naar de hoofdmacht, mede door een handvol spelers die stopten. Opvallend dat de 38 jarige  Ruben Bumkens nog steeds deel uit maakt van de hoofdmacht. De competitiestart leverde slechts 1 puntje op uit de eerste drie duels. Uit bij Stevo en afgelopen zondag bij Vorden kwamen de Schalkhaarders net iets tekort. Thuis tegen Reutum werd het 1-1. Op basis van de eerste krachtverhoudingen in de 2e klasse I heeft Schalkhaar al wel  sterke tegenstanders getroffen. Ze zullen er dus zondag alles aan gaan doen de laatste plaats te verlaten.

Noah Tuink en Kyro Holsappel startten afgelopen zondag voor het eerst in de basis door de ziekenboeg in het Lemelerveldkamp. Ian Nijenkamp maakte voor het eerst deze competitie weer 45 speelminuten en dat geeft trainer Kloosterman wat meer mogelijkheden.   Afgelopen seizoen werd het in Schalkhaar na een enerverend duel 0-0. Hopelijk is iedereen weer fit voor a.s zondag.

Aanvang in Schalkhaar is 14.00 uur.

Dames 1.

Lemelerveld D1 –Longa ’30 D1

De meiden van Rik Diepman en Ceedet Schol kwamen afgelopen zondag  opgetogen terug uit Groenlo na de 1-5 overwinning op Grol. Een prima start van de competitie met twee royale overwinningen. Het is natuurlijk afwachten hoe de krachtsverhoudingen liggen in de competitie. Meestal wordt dat na zes of zeven wedstrijden meer  duidelijk. ! A.s zondag komt Longa 30 uit Lichtenvoorde naar het Heidepark. De Achterhoekse dames begonnen ook aardig aan de competitie al werd nipt verloren van Warnsveldse boys ( lady’s lijkt me in dit geval beter.) Wilt u de meiden aan het werk zien en aanmoedigen?  Zondag is de aftrap om 12.00 uur.