• Lemelerveld neemt een punt mee uit Schalkhaar

14 mei 2022
  • Op donderdag 12 mei stond de doordeweekse wedstrijd tussen SV Schalkhaar en VV Lemelerveld op het programma. Om 20.00 uur werd er afgetrapt. Beide ploegen hadden in het weekend ervoor hun wedstrijd met 6-1 gewonnen. Een goede uitgangspositie voor een mooie wedstrijd.

SV Schalkhaar probeerde direct vanaf het begin ons onder druk te zetten. Na iets meer dan een minuut voetballen leidde dit ertoe dat de spits van Schalkhaar en Naud Schrijver vervelend met elkaar in botsing kwamen. Beide spelers hielden hieraan een hoofdwond over, maar konden na een aantal minuten en getooid met een mooie tulband toch de wedstrijd vervolgen. In het vervolg van de eerste helft ontspinde er een heel open wedstrijd. Beide ploegen kwamen veelvuldig toch aanvallen, zo werd er door Lemelerveld veel op goal geschoten. Het was echter elke keer de uitstekende spelende keeper van Schalkhaar die zijn goal schoon wist te houden. Ook Schalkhaar kwam er een aantal aanvallend uit, ook Rik Ramaker raakte hiervan niet van streek en wist Schalkhaar telkens van het scoren af te houden. De ruststand was daarmee 0-0.

In de rust werd besloten dat het toch verstandiger was voor Naud Schrijver om zich te laten wisselen, de wond op zijn hoofd bleef bloeden en om het niet te verergeren werd hij er uitgehaald. Zodoende kreeg Bram van der Kolk de gelegenheid om alweer een halve wedstrijd te spelen. In de tweede helft vervolgde de wedstrijd zich zoals deze er in de eerste helft ook uitzag. De ene aanval volgde de ander op en beide ploegen bleven op zoek naar doelpunten. Wederom kregen we hieruit weer een aantal goede kansen, zo schoot Stijn Kogelman op de keeper en schoot Stan Reimink een bal rakelings naast. Ook Rik Ramaker kon weer aan het werk en dook een goede poging van Schalkhaar er erg goed uit. Ook in de tweede helft werd er niet gescoord en eindigde de wedstrijd met de stand zoals de wedstrijd begon; 0-0.

Een punt bij Schalkhaar hadden we vooraf voor getekend, achteraf gezien hebben we een heel aantal goede kansen gecreerd en hadden we met wat meer geluk ook weg kunnen gaan met de overwinning. Echter is het ook zo dat Schalkhaar een aantal heel goede kansen heeft gehad en zij ook aan het langste eind hadden kunnen trekken. Wel waren de spelers van Lemelerveld zich goed bewust van het belang om toch een punt mee te nemen uit Schalkhaar en werd er heel hard gewerkt om dit punt over de streep te trekken. Uiteindelijk werd dit harde werken beloond.

Opstelling Lemelerveld;

Rik Ramaker; Jasper Gerritzen, Naud Schrijver (46. Bram van der Kolk), Ian Nijenkamp, Jaron Hulsink; Stan Reimink, Robin Morrenhof, Jeroen Exel; Teun in de Wal, Job Heerink, Stijn Kogelman.

Hopelijk hersteld iedereen goed van deze zware inspanning en kunnen we komende zondag hetzelfde brengen in de uitwedstrijd tegen FC Suryoye. De aftrap is om 14.00 uur in Enschede.