• Op zondag 27 februari stond de uitwedstrijd tegen GVV Eilermark op het programma. Op een zonovergoten sportpark Eilermark werd om 14.00 uur afgetrapt. GVV Eilermark stond bij het ingaan van de winterstop een punt achter koploper NEO. In de twee wedstrijden na de winterstop hadden ze echter nog maar 1 punt gepakt en zodoende afgezakt naar vijfde plaats.

Lemelerveld begon goed aan de wedstrijd. In de eerste tien minuten hadden we de wedstrijd in handen. In de zesde minuut leidde dit ook meteen tot de voorsprong. Een vrije trap van Stijn Kogelman kwam op het hoofd van de vrijstaande Matthias Reimink die de bal eenvoudig binnen kon koppen. Daarna veranderde het spelbeeld enigszins, GVV Eilermark probeerde het heft in handen te nemen in de wedstrijd. Aan onze zijde werden er veel foute passes gegeven waardoor GVV Eilermark kansen kon creëren. Veel van deze kansen gingen echter naast of over de goal. Daar waar toch op goal werd geschoten stond Rik Ramaker zijn mannetje en pakte alle ballen. Net voor de rust leek Rik Ramaker toch verschalkt, echter stond Ian Nijenkamp er nog achter om de bal van de lijn te halen.

Ook na de rust begonnen we goed. In de 49e minuut besloot Matthias Reimink te schieten van buiten de zestien. De bal caramboleerde via de schouder van Stijn Kogelman over de keeper de goal in, 0-2. Niet veel later kreeg Stijn Kogelman een diepe pass, hij hield goed het overzicht en stelde Noah Tuïnk in de gelegenheid om ook de 0-3 tegen de touwen te schieten. Daarna probeerde GVV Eilermark nog wel wat terug te doen. Een paar schoten op goal leverden een paar mooie reddingen op. In gevaar kwam de overwinning echter niet meer.

Achteraf leek er alsnog een nederlaag in de lucht te hangen voor ons ondanks de afgetekende 0-3. We bleken namelijk een wisselmoment te veel gebruikt te hebben. De KNVB heeft echter inmiddels hierover een uitspraak gedaan; mogelijk moeten we de laatste 8 minuten overnieuw spelen. Hierin mag echter de overwinning niet meer in het geding komen. We zullen op korte termijn horen of GVV Eilermark de laatste 8 minuten nog eens wil spelen.

Opstelling Lemelerveld;

Rik Ramaker; Jeroen Exel, Joey Nijenkamp (61. Remco Smit), Ian Nijenkamp, Jasper Gerritzen; Stan Reimink (77. Wout Butink), Robin Morrenhof, Matthias Reimink; Job Heerink (82. Kyro Holsappel), Noah Tuïnk (57. Jorik Smit), Stijn Kogelman.

Komende zondag, 6 maart, staat de thuiswedstrijd tegen SV Schalkhaar op het programma. Om 14.00 uur wordt er dan afgetrapt op ons eigen sportpark Heidepark.