• Help VV Lemelerveld de crisis door

• Voetbalvereniging Lemelerveld wordt hard geraakt door de coronacrisis. Als gevolg van de maatregelen rondom het coronavirus zijn er geen kantine-inkomsten, terwijl de vaste lasten grotendeels doorlopen. Daarnaast is er de laatste jaren een nieuwe materiaalruimte gebouwd en investeerde de vereniging in renovatie van de kleedkamers. Dit heeft veel geld gekost, waardoor de crisis financieel gezien op een desastreus moment komt voor v.v. Lemelerveld.

• De voetbalvereniging gooit de handdoek echter niet in de ring. De afgelopen periode hebben veel vrijwilligers in brainstormsessies bijgedragen aan ideeën om te voorkomen dat het slot straks op het hek moet. In de verschillende overleggen wordt goed gekeken naar mogelijke bezuinigingen en manieren om extra inkomsten te genereren.

“De voetbalvereniging heeft een belangrijke rol binnen de Lemelerveldse gemeenschap. We proberen te voorkomen dat Lemelerveld haar grootste plek voor verbinding met elkaar straks moet missen”, zegt voorzitter Mark Brok. “De gedachte aan lege velden, geen kinderen meer die staan te popelen om te voetballen of het plezier dat we dan moeten missen, is bijzonder pijnlijk. En wat te denken van de vrienden die worden gemaakt en de energie die voetballen en ontmoeten ons oplevert om dagelijks de dingen te kunnen doen die moeten? Dit alles is té belangrijk om verloren te laten gaan en daarom komen we in actie. Als we nu niets doen, kan het hek in februari op slot en dat willen we te allen tijde voorkomen.”

Swingo mee, koop een oliebol en/of doneer jouw flessen

De acties van VV Lemelerveld genieten inmiddels landelijke bekendheid. Onder andere in de Stentor, op AD.nl en op Vechtdal FM is al aandacht besteed aan de wijze waarop VV Lemelerveld probeert haar voortbestaan te garanderen na deze coronatijd. Ook de komende tijd staan er verschillende acties op het programma.

Zoals eerder al bericht werd, vindt er zondag 27 december een grote, digitale Swingo plaats. Op deze manier brengen we gezelligheid bij jou thuis op een manier die nog wel kan in deze tijd. Daarnaast verkopen we tijdens de laatste dagen van 2020 weer traditioneel oliebollen. Vanwege corona trekken we niet langs de deuren, maar wordt een Drive-inn opgezet. Tot slot vindt begin 2021 een flessenactie plaats in samenwerking met Coop Neppelenbroek.

Swingo voor het hele gezin

Zondag 27 december houdt VV Lemelerveld, in samenwerking met De Bevers en Auto van Ewijk/LHC, een swingende, muzikale bingo (Swingo). Via het online platform Zoom worden twee swingende rondes gespeeld met muziek voor het hele gezin. Per ronde kunnen deelnemers drie mooie prijzen winnen. Aansluitend zijn er ludieke activiteiten waarbij je ook nog eens kans maakt op toffe prijzen. Geef je snel op, want dit kan maar zo een hilarische middag worden. Je geeft jouw team op via swingo@vvlemelerveld.nl. Dit kan tot woensdag 23 december, maar vol is vol. Deelname kost 15 euro per persoon. Hiervoor ontvangen de teams een Swingo-pakket,  bestaande uit speluitleg, Swingo-kaarten en een borrelplank van Reimink.

Oliebollen Drive-inn

De traditionele oliebollenverkoop vanuit de voetbalvereniging, in samenwerking met Bakkerij van der Most, gaat dit jaar wat anders dan gebruikelijk. Vanwege corona komen onze jeugdleden dit jaar niet langs de deuren, maar wordt van dinsdag 29 tot en met donderdag 31 december een Drive-inn opgezet op het feestterrein. Bestellen kan via www.bakkerijvandermost.nl. deze manier hopen we heel Lemelerveld op een veilige manier te voorzien van de beste oliebollen en appelbeignets.

Flessenactie

We sluiten het jaar niet alleen af met acties, maar beginnen hier het nieuwe jaar ook mee. Zo vindt er vanaf 1 januari, in samenwerking met Coop Neppelenbroek, een flessenactie plaats. Bewaar daarom lege statiegeldflessen en kratjes bier die je nuttigt tijdens de kerstdagen en jaarwisseling en lever deze in bij de flessenautomaat van Coop. Je steunt de vereniging door op de donatieknop op de automaat te drukken. De donaties worden vervolgens door Coop verdubbeld ten bate van de clubkas.

Naast deze acties kunt u de club altijd helpen door te doneren via onderstaande knop!