• Na de persconferentie van 21 april waarin het georganiseerd sporten weer werd toegestaan, zal bij vele jeugdspelers de datum van woensdag 29 april 2020 rood omcirkeld in de agenda staan. We mogen weer! In een kort tijdsbestek overleggen en uitvoeren om dit alles mogelijk te maken. Hulde en veel dank! Op het sportpark is een verplichte routing aangebracht, zodat komende en vertrekkende spelers en speelsters elkaar zo min mogelijk tegen komen. Bordjes vanaf de Nieuwstraat tot aan de hoofdingang van het voetbalveld geven de route aan naar het trainingsveld. De eerste dagen van de trainingsweek bieden vrijwilligers van de voetbalvereniging ondersteuning op de route.

Woensdag 29 april stond het hek wagenwijd open om 16:15 uur. De talenten uit de voetbalschool van de vv stonden te springen als een koeien die voor het eerst weer het heilige groene gras mochten betreden. Aan de gezichten kon je wel zien dat ze er zin in hadden. Er naar vragen was eigenlijk overbodig, maar we deden het toch. “Ja, natuurlijk hebben ze er zin in!” Daar doe je het toch allemaal voor. Blije koppies, trouwens niet alleen van de spelertjes ook van de trainers en leiders. We mogen weer!

Pa of ma zet zoon/dochter bij het hek af. Kijken naar de training mag helaas niet, zoon of dochterlief hebben amper tijd voor een afscheidszoen en beginnen direct aan de warming up. Met een bidon stevig in de handen geklemd wordt een sprint ingezet naar het grasveld met de nep sprieten. Na de training rode wanden van de inspanning, maar wat was het mooi om weer met de teamgenootjes te voetballen en elkaar weer te zien.

De teams daarna komen zelfstandig op de fiets. Lopend door de hoofdingang, langs veld 1 naar de fietsenstalling. Druk in gesprek om bij te praten. Op het veld tijdens de warming up ook nog druk gepraat. Ze hebben elkaar al sinds 12 maart niet meer live gesproken. Maar dan, na een paar rek- en strek loopjes toch de vermoeidheid? Het wordt stiller, merkt ook de trainer op, iets te lang stilgezeten, jongens?

De rest van de training niet gezien, mocht niet hè. Dus ook de voorzitter moet naar huis. Gelukkig hebben we de foto’s nog. “Onze” huisfotograaf was erbij en maakte bijgevoegde plaatjes.